söndag 31 augusti 2008

Min mamma haj inte tid föj mej ibland

Hej!

Ja hetej Dante å e son till hon som ägej denna blågg.

Jag vill baja seja att min mamma är smått hystejisk
ibland. Idag ville jag att mamma skulle komma och
sitta bjevid mej i såffan å kjamas men det enda jag hon
sa var: -Jag ska bara måla klart lilla gubben.
Jag väntade å väntade och hon baja målade, och målade.

Å ja som e förkyld å allt. Stackars mej. Efter mycket
tjat kåm hon i allafall och kjamades en stund. Pappa
sejer att mamma är lite manisk ibland, näj hon nästan
hela hela tiden haj en massa kånstiga pjoschekt för sej.
Exempel: Hon köpej ett gammalt bord med fyja stolar
på loppis. Inget fel med det...Hon slipaj de fint först.
Sen målar hon det vitt och fint. Inget fel med det heller.
MEN sen böjjar hon slipa bått den fina vita fäjjen...
baja föjatt det ska se slitet ut. Hm, men då kunde hon
ju behåjjit det som det såg ut från böjjan...slitet.
Det var ju redan färdigslitet.

Men ja älskaj mamma i ajjafall (föj ja e djujrvän, fniss).

Häjmed vill ja i ajjafall pjesenteja bilderna. Kjam på er alla


Dante!

Inga kommentarer: