onsdag 21 januari 2009

Jag vann gardinerna........JIPPI

När jag var yngre vann jag rätt mycket. På Grönan vann jag första pris två gånger...de allra största kramdjuren.

1997 vann jag fem resor (ja, på samma år)...jag vet, det är inte klokt.

*2 kryssningar med antingen Viking Line eller Silja - kommer inte ihåg, det var en radiotävling.
*Sen ett presentkort 4000:- på valfri resa, med Fritidsresor (jag vann en tävlig där jag hade bästa maskeraddräkten, jag var fjäril och jag hade gjort två jättestora vingar i papier maché, Peter Siepen valde ut finalisterna och jag vann- Bytte resan mot kontanter som jag ju bättre behövde.
*En resa för två personer till Oslo på lyxhotell med flyg och allt. Den vann jag på Norges nationaldag när vi firade i Norrköping för att jag berättade den roligaste svenskhistorien (och den var inte ens rolig) Det sändes i radio.
*Jag tränade på gym typ sex dagar (det var då det) i veckan och jag var med i en tävling där det gällde att värva medlemmar. Jag lyckades värva 12 st och vann en resa till Martinique-Västindien, men jag åkte inte på den heller eftersom det var lågsäsong. Jag sålde den resan och fick 7000 riksdaler för den.

Sen dess har jag inte vunnit någonting och det är ju förståeligt. Jag trodde jag hade vunnit allt då...1997.

MEN NU VANN JAG GARDINERNA, HAHAHAHA. OCH JAG BLEV SÅ GLAD. Och de vann jag hos Sari som har den superduperfinfina bloggen Lilla Provence. jag ville naturligtvis vinna dem men jag trodde aldrig jag skulle göra det. Så GRATTIS till mig! Så idag går jag rakryggad och stolt genom rummen.


Kram och Tack Sari


15 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Men Inka, vännen!!
har du inte fått mitt mail???

Jag som bara hoppar och skuttar av glädje och beundran här hemma!!!

Tusen tusen tusen tack!!!

Kram

Flisan

P.s. Grattis så himla mycket förstås!!

Vita små hjärtan sa...

Men å vilken tur va fint... GRATTIS..... Kram

Hannis sa...

Grattis!!
Vilket flyt med alla resor!
Kan inte du köpa trisslotter åt mig=))
Vilka fina gardiner!

Kram

Viveka i Bläckhornet sa...

Va? Knep du gardinerna som jsg ville vinna :)

Supergrattis!

Du jag skrattade så jag nästan höll på att dö då jag läste ditt förra inlägg. Du är så härlig när du skriver. Men tror du att han var normal den där läkaren? Har aldrig hört talas om en sån undersökning...

Kramar Viveka

heavenandearth sa...

Halloj!
Stort Grattis!!
Du verkar ha turen kvar i gott förvar!

Vilket år! Med alla dessa resevinster!

Tack för de värmande orden hos mig. Jag har använt mig av mönstrat rispapper till asken o ljusstaken. Har köpt det på lokala pysselaffären.. Men om du går in på den här adressen så kan du handla över nätet: http://www.dekorationsverkstan.se/Butik_000.htm
Det finns MASSOR av läckra mönster o färger!!
Hoppas du hittar nåt som passar!

Kan väl ändå inte vara riktigt i skalet på en sån dära läkare!!!! Han borde ju anmälas!! Iiisch!!

Massor me kram!
Iréne

lovefriidrott sa...

Hej,
kul att du blev så GLAD, jag tycker att du ska börja tävla som bara den för när det börjar så här bra år 2009
är det bar att fortsätta.
Jag skickade gardinerna igår ons så du borde ha dom idag el senast på fredag.
Stora kramen
Sari

ängeln i vitt sa...

Men herregud människa, har du vunnit så mycket... nä, nu blir jag riktigt avis haha. Stort grattis till dig.

Växten heter ... Hjärtan på tråd.

Ha det gott

Kram / Carina

Landlig Idyll I Interiørhuset sa...

Hei Inka!
Så du er egentlig norsk du...så morsomt!

Så heldig du har vært som har vunnet så mye,men hvis du ikke har vunnet siden 1997 så var det virkelig på tide at du vant igjen!

Og så vakker som de gardinene var!

Ønsker deg en riktig flott helg!

Klem

LillaFlisan sa...

Stor kram och en trevlig helg!!

Flisan

Jgabriellah sa...

ÖH ja... Nej. Conny sover och jag ska fixa lite...
Klart vi kommer å fikar på söndag! Ella tjatar efter Dante och att Sara har lovat att måla hennes tånaglar! Hi hii... Hon glömmer inte i första taget...
De små pinnarna e så söta, så de e rätt okej än sålänge ;)
Grattis till de fina gardinerna föresten! Var ska du ha dem då? Nu var det ett bra tag sen vi va över och du har möblerat och fixat har jag hört! Blir spännande att se.

Kramis!

Vita små hjärtan sa...

Tack så mycke, o för titten hos mig. Kram

oumberligating sa...

Alltid fint med vitt, fin och trevlig blogg du har, sitter och bloggar runt så här på söndagskvällen, det ena leder till det andra och helt plötsligt så kanske man är hos någon på andra sidan jorden, trevligt, lämnar en hälsning från mig, mvh från Peter!

Hannis sa...

Hello!
Du har en liten utmaning hos mig.
Inget måste bara om du vill.
Kram Hannis

Karmaen sa...

Hei Ingunn!!!
Takk for besøk i min blogg....det ligger en hilsen til deg der inne:-)
Klem fra din søsters-søster:-)

Unknown sa...

:)

Här är en tävling där du garanterat vinner en Silja Kryssning! Då har du börjat året med två vinster ;)

RB

http://www.gratislistan.se/Visa/silja-line/1636/gratis-helsingfors-kryssning.htm