tisdag 13 april 2010

Inför FLYTTEN

Ja, kära vänner. Utan er och era vackra bloggar skulle jag nog knappast haft någon inspiration. Ni är underbara. As simple as that.

Nu är det bara en månad kvar tills vi flyttar, men i tanken har jag redan gjort det.
I morgon ska vi signera vårt nya kontrakt...JIPPI JIPPI JIPPI!!!
Jag planerar, spekulerar, skissar, mäter och tillverkar. Jag spenderar timme ut och timme in med att kolla era bloggar, att läsa alla mina inredningsmagasin om och om igen, medan pennan glöder av alla anteckningar och ritningar jag gör. Där emellan jobbar jag, sköter markservicen här hemma och engagerar mig i familjens intressen och går på snickarkurs.
Men vad gör det, när solen kastar in sina varma strålar genom mitt skitiga köksfönster? Och jag drömmer mig bort till det nya huset.


Det här lilla bordet för det lilla köket såg ut så här...








innan min pensel attackerade det fortast möjligt.




"Det lilla köket"








Ett av två månbord jag målat.



Dessa fina krokar hittade jag på Överskottsbolaget. De ska pryda sin plats i nya hemmet.





PLANERANDE AV FLYTT...och allt jag SKA göra.


Här har jag markerat, med maskeringstejp alla sidor i mitt favoritmagasin som jag ska göra.



I min noteringsbok har jag tejpat fast bilder på saker jag ska snickra ihop.



Nästa projekt - den romantiska torkställningen - Prio. 1



Och anteckningar fattas ej, minsann!



SNICKARKURSEN



Först tillverkade jag detta bestickställ, men blev inte nöjd. Dels för att jag gjorde det i spånskiveträ och dels för att det blev för lågt, enligt min mening.




Så då gjorde jag detta i stället. Av limskiveträ. Sedan byggde jag det högre än det förra. Jag ska ha det ena i köket och det andra i vardagsrummet.





Några bokstäver jag gjort



En skylt till Dantes rum



Och en Välkommenskylt. OBS! Har klonat bort området och vårt efternamn av förklarliga skäl.





Hittade ett fint nyckelskåp på loppis, som jag målade en nyckel på.




Denna fina ask blev min för en tjuga. Den var brun innan. Nu är den...ja, vit (som synes)!




Älskar balladen (episteln), Märk hur vår skugga (Bellman) tolkad av Imperiet. Kanske får den fyllas med ved i nya hemmet.







Och så har jag fått ett uppdrag från London , då jag ska göra 6 porträtt av chefen och några journalister. Porträtten skall vara som en byline (signaturbild) till deras artiklar. Ärofyllt uppdrag måste jag säga. Detta är den första skissen. Blir nog bra efter en del småjusteringar.



Ja, då får allt vara sagt för denna gång mina vänner. Nu ska jag göra järpar i ugn, så vi inte svälter, hahahaha.


Kram på er alla kära vänner. Nu kan ni byta vinter- mot vårjackan.


Inka

17 kommentarer:

sylvia sa...

ojojoj så travel du er om dagen,men ser ut som du absolutt får gjort noe å.
så vakre bilder av så masse,
jeg blir helt stum jeg.
ønsker lykke til med alt.
klem fra sylvia

Hem ljuva hem sa...

Du verkar vara ett energiknippe önskar jag haft hälften av sin ernergi och kreativitet. Jag har så många ideer men mindre energi, just nu njuter jag av solen och värmen vi har fått. Vackert med schablontrycken du gjort, var hittar man sådana? Ö&B är en bra affär där finna en hel del gammáldags saker och ting.
Ha en skön kväll.
Kram Anneli

Jgabriellah sa...

Du e inte klok. Har jag alltid sagt ;) Hi hii!!!
Kan du dela med dig lite av din entusiasm för jag står och bankar pannan i väggen.... =(
Vilket otroligt fint porträtt du gjort! KAAAAN inte du rita av mina barn nån gång, om du får foton.
Puss och kram!

Anonym sa...

Hejsan igen Inka,
Säger bara -Vad du är duktig= o)
Soliga Vårliga hälsningar
Sanne

Vit som snö sa...

Jag blir alldeles energisk själv av ditt inlägg!!! Vad du jobbar o hinner mycket o vilken bra planering o strukturering du har!!!
Smart att märka ut i tidningarna så... det tar jag efter bums! Antecknar det gör jag sedan barnsben;)
Och vilka snickerier o texter du gör...helt härligt inspirerande vännen!
Kram Cilla

hemma hos lilla mej sa...

Säjer bara.Vad du är duktig!!!!!Önskar dej en fin dag vännen Kramar Rita ♥

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

hej!!! Du verkar ha fullt upp..
Vilken idespruta du är!!!
Jag är väl inte riktigt lika duktig som du är hehe..
men försöker i alla fall.
Vill gärna ha dina råd gällande att patinera...hur går man till väga.. Blandar man ngt i färgen eller är det en färg för sig?
Vore jätte tacksam för fina råd...

Ha nu en underbar dag
Och lycka till med flytten
♥ kram ♥

Ett Vitare Hem sa...

Hihi jag tycker att jag är fylld av energi men jag lär inte komma i närheten av den energi du har, så himla härligt att läsa om alla dina projekt!
Ha en underbar dag!
Kramis/LenaS

Anneli sa...

hej! Vad mycket fint du gör och vilket häftigt uppdrag du fått...snyggt!
Du har energi till tusen.
Säg inte att det ska komma mer snö, det vill jag inte lyssna på!!!! suck men det får man väl leva med

Har du kollat in Nisses Hemsida
http://www.onefoto.se/
Gör det, jag är riktigt stolt, han är duktig

Håller du på att packa för fullt nu kan jag tro?
Hoppas det går bra och vad spännande....:-)

Kram/Annelie

Else´s Bod sa...

Men MÄNNISKA!!! Jag blir så glad att jag bara sitter å ler!! Jag bara ÄLSKAR din blogg! va du hinner å va fint allt blir.... helt makalöst!
Med du... va roligt att det börjar dra mot flytt!! blir oxå så sugen, finns ju inge bättre!
Trevli helg nu braiga du! hehe.
Kram Lisa.

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Åh vad mycket fint du fixat till! Att du hinner med allt :D

Ha en trevlig helg
kram / Therese

junhe sa...

vilken pysselfia du är, gillar vad du åstadkommit med bordet!!!
ha en bra kväll/ mvh junhe

Rut och Signe sa...

Hej Inka! Så länge sedan jag var hos dig och din blogg. Ber om ursäkt men tiden bara springer iväg. Grattis till huset. Var ligger det? Såg din fråga angående träskorna..... 869.- kostar de. Sen måste jag bara få säga: Du är ju så himla duktig!!!!! Vad fina saker du gör och snickrar. Min pappa är snickarkunnig så jag beställer ett och annat av honom ibland. Verkar helkul att kunna snickra ihop lite egna saker till hemmet..... Så målar du ju så fantastiskt snygg och tecknar som jag vet inte vad... mållös blev jag. Ha en underbar vecka och kul att höra ifrån dig då och då. Kram Marie

Kristin sa...

OJojoj!! Hade jag hälften av din energi vore jag överlycklig :)
Men visst får man väl en kick av att flytta och få planera inför det.
Vilket jättefint porträtt förresten!!
Ha det fint!
//Kristin

Linda sa...

Så utrolig masse fint du får til :-) Virkelig inspirerende!

Klem Linda

johanna sa...

Hej
Men du vad duktig du är!!!!Jättefina saker... Lampan är från house doctor men tyvärr har de inte kvar det i sortimentet=(
kraaam

IKT i min vardag sa...

Så duktig och kreativ du är! Känner igen de där med listor och inspirationsbilder inför flytt. Jasg flyttade förra våren och hade långa listor och många nyinköp framför mig. Roligt är det iallfall!

Kram Linda