fredag 15 augusti 2008

LÄSKIGASTE SPINDELN I VÄRLDEN

För ungefär en halvtimme sen satt jag i soffan, i skräddarställning och löste Sudoku när jag i ögonvrån ser något svart som rör sig på mitt linne, i brösthöjd ungefär. Då jag tittar ner ser jag en bautastor äcklig svart spindel som kryper på mitt linne. Sen går allt väldigt fort.

Jag flaxade med armarna som en fågelunge på väg ur sitt bo för första gången, kastar mig upp och skriker. Har aldrig blivit så rädd i hela mitt liv, tror jag. Hjärtat galopperade som den vildaste häst på Täby, skakar som ett asplöv och hyperventilerar varpå det slår lock för mina öron.

Jag rusar in till sovrummet där Markus ligger brevid Dante, rabblar en ramsa om att han måste komma och ta den. "Vilken då?", frågar han. "Spindeldjäveln", säger jag.
När han kommer upp hittar vi den inte naturligtvis. Det ligger en hög med kläder på soffan, i ena hörnet. Plötsligt ser jag den läskiga håriga fan bakom min rosa tröja, varpå Markus hämtar en stor pappershög, anfaller den med muskelkrafter som värsta tungviktsboxaren...och djuret är dött. Spindelbenen ligger utspridda i papperet.

Är det flera som har eller haft sådana äckliga kryp inne??? Den var ca 2 x 1,5 cm, hade långa ben och
hårig, elipsformad kropp.

Kan tyvärr inte prata inredning idag. Jag är fortfarande upprörd och mina ögon cirkulerar vaksamt omkring i rummet.

Ha det gott

!

Inga kommentarer: