söndag 31 maj 2009

Lokalen, målning och trädgården

Hej alla glada solkatter!

Först vill jag börja med att be på mina bara knän om er förlåtelse, att jag inte kommenterat era bloggar som jag velat. Förlåt för det men jag har haft sååååååå mycket att göra med möbelmålning och lokalen. Ibland känner man att tiden inte räcker till. Och inte kunde jag åka till bloggträffen i Stockholm heller. Jag fick urinvägsinfektion istället och fick därmed käka penicillin. Men jag vet att Ni tjejer hade det underbart för det har jag minsann läst, och jag blev så avundsjuk. Men jag hoppas verkligen att det blir en träff till ganska så snart och då kommer jag. Så tråkigt att missa allt ni var med om. Framför allt att få träffa alla trevliga bloggerskor. Snyft!



Men här kommer i allafall lite bilder på lokalen där jag ska ha min ateljé. Jag kommer också att ha den som butik men i första hand som ateljé/verkstad.



Entrédörren...




Blått...???




Och efter en massa spacklande påbörjades målningen...












Så här ser det ut bakom skärmen. Ett litet handfat...alltid bra att ha.




Utsikt, inifrån, vilken insikt...?




Dags att ta fram räddningsprylarna.




Till och med skyltfönster ingick, hahaha.




Inte så stor lokal men...MIN!



Lite möbler


Blev inspirerad av en viss bloggerska...till denna stol. Snodde idén rakt av. Tack du goa. Denne trevliga bruttelibrutta har en underbar blogg som heter Inspiration i vitt
Hoppas du inte tog illa vid dig.?




Vet inte vad texten betyder, men gissar att det har något med livet, blommorna och solen att göra.




Ett litet bord som jag målat en egendesignad kristallkrona på. Sen patinerade jag bordet också. Beställningsjobb!





Och så här blev arkivskåpet som jag åkte ända till Nora för att hämta.





Jag numrerade lådorna från Ett-Tjugoett på franska.




Resultat




Även detta gamla skafferi ingick i Nora-möblerna. Målade och patinerade.




Inuti skafferiet.




Jag använder det som linneskåp istället. Det går det med.




I TRÄDGÅRDEN

Min Välkommen-skylt




En gammal gunghäst får bära den gamla pottan, med blommor i.




Och en gammal dockvagn får prydas med Pelargoner. Funkar bra!





Slutligen hälsar Daisy, alias Sten på ben er alla en trevlig arbetsvecka. Miau!



Ha det gott alla flickor och Grattis på Mors Dag för er berörda. Själv fick jag frukost på sängen och en bukett vackra vita rosor. Det ni!


Kram Inka

24 kommentarer:

Hannis sa...

Wiiiii!
Äntligen lokal!
Det kommer ju att bli kanon det där!
Förstår du vad den vita febern kommer att sprida sig i din stad=))
Folk kommer att stå och köa utanför skyltfönstret i väntan på att få köpa!

Skåpet med alla siffror på!
Mmmm!

Hinner knappt måla längre känns det som.
All ledig tid går åt till att tömma huset,men snart så är det klart och jag kan ta tag i "att göra"högen!

Ha en fiiin vecka/
Kram Hannis

Ett Vitare Hem sa...

Åh wow säger jag bara, en underbar lokal, som nog blir finare utan det blå ;o)
Och vilka underbara möbler och andra ting, bilderna är verkligen bara så himla fina!
Kramis/LenaS

STENLYCKA sa...

Det var väl synd att det inte blev någon bloggträff men urinvägsinfektion är inte kul. Inte roligt att kissa taggtråd.
Din lokal ser jätte fin ut, så kul för dig.
Du är jätteduktig på att måla och dekorera möbler, så många fina du visar idag.
Önska dig en skön måndag med målning av lokalen eller vad det nu blir.
KRAM

Jessica sa...

oj vilken lokal där kommer du att skapa fler underverk, för jag älskar verkligen dina möbler hoppas du har haft en bra helg en trevlig morsdag verkar du ha haft iallafall. Min gubbe hade helt glömt bort morsdan så den kom och gick. Ha det bra kram jessica

Vita små hjärtan sa...

Herregud männsika vad du sliter. Så fint du gör! Hoppas du hinner njuta av det vackra vädret också. Texterna är ju sååå fina!
Kram Agnetha

hemma hos lilla mej sa...

Herre gud vad du sliter.Vad fintdu gör.Vilka underbara texter.Ha en skön måndag kramiz ~~~~~RITA~~~~-

Lallis - liv och leverne sa...

Men du så himla fint!
Och inte ska du be om ursäkt för att du har mycket nu heller. Det tror jag säkert att alla förstår.
Ha en fiiin kväll, goa du.
Kram Lallis

Nygammalt sa...

Grattis till din alldeles egna ateljé/affär! Vad roligt! =)
Och så många fina möbler du har målat och textat. Förstår inte hur du lyckas så bra med textningen, köpte någon liten mall på Panduro men det blev bara en massa kladd... =(

Kram på dig.

Glitter och Marsipan sa...

Hallå Inka.
Det ska bli spännande att se vad du ska göra med lokalen,misstänker att det kommer hända ett och annat.
Och vilka möbler du målat då...du är fantastisk,så fint det blir när du förvandlar.
Hoppas att du får en härlig vecka.
kram Anette

Anonym sa...

Tack för Din hälsning, som Du kanske vet så har jag varit och nosat på Din sida tidigare, och jag tycker Du är så himla duktig. Eftersom jag inte läst allt Du har skrivit så undrar jag vad det är för butik Du skall öppna, men förutsätter att det är något som 'guldet i Dina fingrar' får skapa loss i!

Hej från Agneta på Österlen

LillaFlisan sa...

Inka! Darling!

Jag om nån förstår ju hur det är att ha fullt upp!

Jag är ju själv så himla dålig på att kommentera just nu!

Men jag läser alltid din blogg och du är fortfarande en av mina favvobloggare!!

Hur kan du tro något annat, hjärtat!


Låt din fina firma ta den tid det tar. Vi väntar här!
Puss

Flisan

Himlarum sa...

Tack för besök och snäll kommentar!

Roligt att se alla dina projekt! och speciellt roligt med lokalen! Men det har jag ju skrivit förut!

Ha det så gott och njut av helgen!Själv har jag varit ute och joggat ikväll och det var skönt - efteråt! Det har jag gjort fyra kvällar i rad nu och ska försöka fortsätta med det. Det behövs när man jobbar så här mycket...
Hoppas du och familjen mår bra!!!

Stor kram
Ann-Helen

Jenny Oak Fae sa...

Fantastiskt så fint målat!!!

: )

Jag hade varit överlycklig om jag hade bott så lugnt & tyst som du gör..!

KRAM, Jenny

<3

Inspiration i vitt sa...

Hej goa goa Inka, inte gör det nåt att du blir inspirerad, jag blir bara glad, om du är glad så blir jag oxå det.
Vilka underbara möbler du gjort iordning, jag nästan svimmar vad fint det är. Och skåpet med alla lådor och att du sen textat på Franska, jaa vad ska man säga?? Jag svimmar nog hihi, Så roligt att du hittat en liten lokal, hoppas att alla hittar till dig goa tjej.
Kramar i massor/Ingela.

Made in Persbo...Carina sa...

Wow så lyxigt med egen ateljé! Jag ser med spänning fram emot att se hur inredandet av den framskrider :)

Jag föll helt handlöst för arkivskåpet du köpt i Nora! Så snyggt du gjort i ordning det, för att inte tala om den ditmålade numreringen. Suck! Kom inte och säg att du målat det på frihand också (fast jag känner på mig att det är just det du gjort)*grön av avund*. Å vad jag skulle vilja kunna texta vackert. Gissar att du har talang för detta men om du har några tips att komma med så tar jag tacksamt emot dem!
Välkommenskylten då, har du textat det vackra med...jag visste det! Men målar du först dit texten och sen slipar lite på den för det ser ju så där lite tvärrandig ut eller vad man ska säga.

Kristallkronan på bordet var ju bara döööläcker också. Du är sååå duktig!

Hoppas din helg har varit bra och att veckan som kommer blir det också!
Kraaam, Carina

Viveka i Bläckhornet sa...

Halloj!

Tack för din fina kommentar hos mig. Blir alltid glad att höra från dig :)
Ja du var inte heller med på bloggträffen. Min fot hindrade ju mig också. Tänk om vi fick träffas på en senare :) Jag vet hur jobbigt det är med urinvägsinfektioner. En period hade jag det kroniskt. Numera kan jag absolut inte sitta kallt eller få drag underifrån.

Så mysigt det kommer att bli med din nya butik. Med dina inredning fingrar blir det kanon

Jaa, tiden tycks aldrig räcka till för allt som ska göras. Och nu när sommaren är här blir ju bloggen tyvärr lidande. Men jag försöker kika in trots att jag inte kommenterar jämt.

Önskar dig en fin dag vännen

Kram Viveka

Frida sa...

Hej!
Grattis till lokalen, den kommer bli så fin. Vilka fina möbler, stolen blev så snygg.
Hoppas du får en trevlig vecka!
Kram Frida

Tidsmästarinnan sa...

Tjohooo, grattis till lokalen!
Oj vad kul!!
Och himmel, vad snygga grejor du fixar till... jag tror jag smäller av.

Kram på dig!
Susanne

Lallis - liv och leverne sa...

Kramar, kramar , kramar till dig. Och tack för din goa kommentar inne hos mig vännen.

Leamarlené sa...

Herre gud så det händer mycket här. En egen lokal..vad kul. Vad ska du ha för atelje där?
Vilka möbler du har målat..sååå snygga. Mycket avis blir jag.

Kram, Marlene

Mamma till E sa...

Svarade på det du skrivit till mig men det hamnade visst i ditt andra inlägg istället för detta, bara så du vet :)
Kram!!

Lallis - liv och leverne sa...

Kram vännen och ha en fin kväll.
/Lallis

lovefriidrott sa...

Hej vännen min:)
men så underbart att du fått en lokal.
Det där kommer att bli jättefint, väntar med spänning på resultatet. DU ÄR SÅÅ DUKTIG!!
Hoppas jag snart har vägarna förbi så jag får se din butik.
Vi har haft studentfest i helgen som slutade så TRÅKIGT, läs i min blogg om du vill. Min son blev misshandlad:(
Så jag har varit frustrerad,arg,förbannad ja allt på en gång.
Så nu försöker jag bara ta d lugn o varva ner.
Ha d gott min fina vän
Stoora
Kramen sari

Viveka i Bläckhornet sa...

Halloj skruttan!

Du drunknar väl inte bland målarfärgen...hihi? Förstår att du har fullt upp.

Passar på att önska dig en mysig midsommar nu ifall vi inte hörs innan.

Kramar på dig

Viveka