måndag 14 februari 2011

sytt lite kuddar med vårkänsla

Hej alla raringar!


HAPPY VALENTINE! 

Var tog våren vägen? Någon som vet? Jag vet, jag vet...att det bara är februari. Men jag hade ju köpt tulpaner ju. Jag hade ju anat våren. Så vaknade vi då i morse, och termometern visade...-21 grader celcius.  Tur att jag är en förlåtande person och en glad prick annars hade jag nog gett upp. Men hörrni, ni längtar välan också?

Okej, jag sydde sju kuddar och en vit vimpel igår. Kuddarna går i vår- och sommarnyanser. Så då kändes det genast bättre, hi hi.
Hoppas att ni alla har det bra där ute.



















 Kvinnorna på bilden är min mormor och hennes syster.








 Romantiska hem & Inspiration i vitt, som inspirerar mig hela tiden. Helt underbar bok där det är så många vackra miljöer och detaljer att jag vill bara vill skrika rakt ut, springa med huvudet före in i väggen för att sen nypa mig i armen och kolla om det verkligen är sant. Och det är det även om boken är som en dröm.












Då så kära vänner. Det var allt jag hade att bjuda på idag. Nu tänker jag gå och sätta mig i soffan och bara ta det lugnt. Ha det så bra raringar och ta väl hand om er och era nära och kära.


Kram i vintermörkret


Inka 

19 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Sju kuddar och en vimpel - vilken produktion en söndag!
Ha en fortsatt fin kväll!
Kram Eva

Lilla Lycksta sa...

Hej Inka!

Vilken fart du måste ha vid symaskinen. Vackra inspirerande bilder. Ha en fin allahjärtanskväll.

Kram Camilla

Ett Vitare Hem sa...

Så mycket fint du visar och visst inspirerar Petra och Ingelas böcker nåt grymt, tittari dem ofta, ofta.....
Ha en riktigt fin dag vännen!
Kram/Lena

Vita små hjärtan sa...

Jag säger det igen! Jag ÄLSKAR din soffa!!!!!!!!!
Kram Agnetha

Inspiration i vitt sa...

hej goa goa Inka, vilken härlig kreativitet det bor i dig och du gör såååå mycket vackert. Vad kul att boken inspirerar dig så mycket, det var precis det vi ville. Kramar i massor/Ingela.

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej Inka!

Ojjj så mycket ögongodis att titta på inne hos dig :)
Och böckerna - rena inspirationsinjektionen!!!

Ha en fin kväll

Kram Viveka

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Med en doft av lavendel sa...

hej inka!
oj vad duktig du har varit, önskar att jag var lika flitig som du. Du undrade var jag köp mina vikväggar, dom är från ellos, och jag köpte 3st dom är så snygga i verkligheten lagom nötta.
kram Annika

Vit som snö sa...

;) Jaa den boken inspirerar verkligen! Underbar!
Vad du varit flitig att sy!
Du inspirerar du också minsann;)
Ha det gott! Kram Cilla

Stina sa...

Helt underbart vackert!:-)
Kram Stina

Frida sa...

Hej Inka!
Vilka fina bilder du visar! Kommer du i håg mig? Jag hade bloggen vita spetsar och volanger innan. Nu har jag startat en ny blogg www.myshabby-room.blogspot.com
Titta gärna in! Det var kul att titta in hos dig igen!
Kram Frida

Anneli sa...

Hejsan!
Tack for din goa kommentar - den värmer i kylan, kul att du gillar
och här är det produktivt som bara den, fint blir det
har oxå den boken, kan man sitta och inspireras av mycket flera gånger om
Ha det bra och Kramis
Annelie

Jessica sa...

Hoppas ni kryar på er, jätte fina kuddar kram Jessia

Nygammalt sa...

Ja fy för vintern och allt den drar med sig. Hoppas att ni känner er bättre snart, jag ska väl förhoppningsvis bli bra om någon dag eller två.

Underbara bilder du visar som alltid. Dessa böcker är verkligen fantastiska inspirationskällor. Har dem båda och det är jag glad över.

kram och krya på er.

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Inka!
Vilken massa fina kuddar du gjort.
Hur snyggt som helst.
Trodde våren var på väg här också,men så lev det kallt i stället:(
Må så gott
Kram Anette

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Inka.
Jag måste tacka för din otroligt gulliga kommentar, så himla snällt.
21 minus, inte roligt alls, vi har ju runt 30 minus. Det är inte alls roligt, men våren kommer garanterat, så håll ut.
Så duktig du är på att sy, så många kuddar.
Den boken skulle jag själv gärna äga,en dag, den ser verkligen jättefin ut.
Många varma kramar till dig.
Zara

Ingunn sa...

Du har det såååååå fint

Klem Ingunn

Kjolesnekkern sa...

God morgen, Sverige og gratulerer så mye med gull og solv igår:-) VI var på en restaurant med amnge svenske kelnere, og jubelen stod i taket, morsomt!

Så flink du er, puter og vimpler, kjempefint hos deg! Nyt dagen og ha en god helg, klemf ra Marianne

liven sa...

Nydelige bilder hos deg Inka....og boken ser så fin ut!
Har ikke denne....men en del andre svenske innredningsbøker :o)
Ønsker deg en fin helg :o)