söndag 6 februari 2011

Tallrikshylla och skåpluckor borta

Hej hej alla söta!

Ja, nu är det inte långt mellan inläggen, hihi. Hoppas att ni har det bra alla raringar.
Börjar det inte kännas som lite vår i allafall? Kan man inte ana lite ugglor i mossen? Åh, vad man längtar nu. Bort med snön bara!
Vet inte om jag nämnt detta, men vi ska köpa ankor. Fyra stycken Pekingankor ska vi köpa. Åh, jag kan knappt vänta för de är ju så söta. Vi har en damm på cirka 150 - 200 kvm och där ska de simma...ankorna. Kvack Kvack!


Tog bort skåpluckorna ovanför diskbänken, målade vitt och ställde dit tallrikar, glas med mera. Vad tycks? Sen satte jag upp min tallrikshylla igen. Hm, kanske lite mycket grejer men så länge man koncentrerar mycket grejer på ett ställe kan man ju ha glesare med ting på andra ställen, så det blir någon sorts balans i ett hem.











































 Här har jag mina älskade salt-, pepparkar och sockerströare. Så fint med silver och glaskombination.


Önskar er nu en fortsatt trevlig helg. Var rädda om varandra och ge varandra en klapp på kinden och en varm kram.



Inka 

8 kommentarer:

Lilla Lycksta sa...

Hej!

Det blev kanonfint ser så charmigt ut. Ha det gott!

Kram Camilla

Hanna sa...

fint du har det.
Ha en fin söndagskväll.
kram
Hanna

Ett Vitare Hem sa...

Åh så mysigt ni har och vad spännande med ankor!
Ha en finfin dag!
Kram/Lena

sylvia sa...

hei hei.
så koselig du fant meg igjen,
spennende med ender/ankor i dammen, de er jo så herlige,
jeg har ender rett utenfor hagen,
herlig med sjøen nesten inn døra,
koselig du fant meg igjen.
å såå vakkert det er blitt i ditt kjøkken,
ha en nydelig dag vennen.
klem fra sylvia

Vita små hjärtan sa...

Så jättefint!!!!!
Ha en fin helg!
Kram Agnetha

gamla skolan sa...

Så fint du har gjort det !
Mysigt med ankor i dammen , lycka till med dom !
Önskar dig en trevlig helg !
Kramar // Susanne ♥

Anneli sa...

hej där
mycket fint du visar
riktigt Inka - fint
kram

Hannis sa...

Mmmmm!
Snyggt utan skåpluckor!
Älskar när man kan se alla fina saker.

Alltså jag hade ju vårkänslor och vaknade till -26 i morse...
Då försvann dom så nu leker jag ljusterapi med mig själv för att stå ut!
Jag gillar inte kyla så är det bara=))

Kramen till dig/Hannis